5 Oct 2012

APA ADA DI "PANDAN CITY" JOHOR BAHRU?


Pada waktu malam beberapa hari yang lepas, Cool Daddy & keluarga telah pergi ke Pandan City untuk menikmati makan malam. Hajat dihati nak pekena Roti Nan + Ayam Tandoori Naseeb. Pemiliknya ialah warga Pakistan dan telah lama berniaga di Pandan City.   



Serba sedikit tentang Pandan City. 

Di awal pembukaanya lewat tahun 1990-an, Pandan City hanya dikenali kerana pasar borongnya yang terletak dibahagian belakang kawasan tersebut. Ketika itu banyak bangunan terbengkalai yang gagal disiapkan oleh pemaju asalnya. Ketika itu, orang pergi ke Pandan City hanya untuk membeli barang-barang keperluan dapur sahaja. Tak lebih daripada itu. 

Tetapi selepas Pandan City diambil alih oleh pemaju Mahabuilder Bhd sekitar tahun 2000, Pandan City telah banyak berubah dan kini menjadi antara tempat yang harus dikunjungi oleh warga Johor Bahru & Singapura.

Ini kerana semuanya ada di Pandan City. Termasuklah barangan keperluan dapur, pakaian orang dewasa & kanak-kanak, aksesori lelaki & wanita, DVD, barangan permainan, akesesori kenderaan, perkhidmatan mencuci kereta dan banyak lagi. 








Bagi pengunjung yang datang dari luar kawasan Johor Bahru tak perlu merasa risau kerana anda boleh menginap di Amansari Hotel Pandan City.

Waktu perniagaan di Pandan City bermula pada sebelah petang sehinggalah lewat pagi. Antara masalah yang selalu dihadapi para pengunjung ialah untuk mencari termpat meletak kenderaan terutamanya pada hari Sabtu & Ahad.  



p/s : Kredit buat blog Fadculture & JBCool untuk gambar-gambar di atas


3 Oct 2012

WORDLESS #4: TARIAN HAKA



Nota Kaki : Sepanjang minggu ini Cool Daddy sibuk menjalani latihan "Tarian Haka" untuk persembahan di malam Annual Dinner syarikat pada 06/10/2012 di Hotel Thisle.